ПРОГРАМА
вступного іспиту на навчання за програмами підготовки
спеціалістів та магістрів зі спеціальності
“ПРИЛАДИ ТА СИСТЕМИ ЕКОЛОГІЧНОГО МОНІТОРИНГУ”
Основу програми складають наступні учбові дисципліни:
- “Теоретичні основи інформаційно-вимірювальної техніки”
- “Аналітичні екологічні прилади та системи”
- “Вимірювальні перетворювачі”
1. Теоретичні основи інформаційно-вимірювальної техніки
- Фізична величина. Величини дійсні, істинні.
- Вимірювання. Результат вимірювання. Особливості результату.
- Точність вимірювання, похибка вимірювання.
- Абсолютна, відносна та приведена похибки.
- Співвідношення між вимірюванням і контролем.
- Обробка результатів вимірювання.
- Інформаційні процедури. Вимірювання, контроль, ідентифікація, підрахунок, діагностика.
- Сигнал. Параметр сигналу. Інформативний параметр.
- Сигнал вимірювальної інформації.
- Вимірювальний сигнал.
- Мінімально необхідне число вимірювань.
- Середнє арифметичне, середнє квадратичне відхилення результатів вимірювання.
- Середнє квадратичне відхилення середнього арифметичного.
- Адитивні та мультиплікативні похибки вимірювання.
- Показники точності вимірювань
- Форми представлення результатів вимірювання.
- Класифікація засобів вимірювання.
- Довірча ймовірність, довірчий інтервал.
- Правила заокруглення та правила нехтування похибками.
- Місце телевізійних засобів вимірювання в структурі засобів вимірювальної техніки. Аксіоми приладобудування.
- Концепція застосування телевізійних засобів вимірювання.
- Формування сигналу в телевізійних засобах вимірювання.
- Основні характеристики телевізійних засобів вимірювання.
- Приклади застосування телевізійних засобів вимірювання.
- Енергетичні характеристики випромінювання.
- Закони випромінювання.
- Енергетична світимість в спектральному діапазоні.
- Поняття контрасту. Пороговий контраст.
- Просторова частота.
- Функція передачі модуляції.
2. Аналітичні екологічні прилади та системи
- Узагальнена структурна схема АЕП.
- Термохімічні газоаналізатори.
- Статистична характеристика АЕП
- Термомагнітні газоаналізатори.
- Термосорбційні газоаналізатори.
- Динамічні характеристика АЕП
- Термокондуктометричні газоаналізатори.
- Аналізатор двоокису вуглецю.
- Напівпровідникові адсорбційні аналітичні прилади.
- Загальна характеристика абсорбційних аналітичних приладів.
- Інфрачервоний газоаналізатор.
- Аналітичний спектральний комплекс.
- Люмінесцентний газоаналізатор.
- Аналізатор «Іонолюкс».
- Класифікація методів хроматографічного газового аналізу.
- Магнітомеханічні газоаналізатори
- Динамічні характеристики АЕП.
- Термохімічні газоаналізатори.
- Люмінесцентний газоаналізатор.
- Аналізатор двоокису вуглецю.
3. Вимірювальні перетворювачі
- Навести класифікації ВП: споживачем та розроблювачем, по фізичному ефекту, по виду вхідних та вихідних величин, по енергії – параметричні та генераторні ВП.
- Визначити головні характеристики ВП – функцію перетворення, чутливість, діапазон, границі, поріг чутливості
- Подати визначення вимірювального перетворювання; вимірювального сигналу; вимірювальної величини.
- Визначити динамічні характеристики ВП – повні та часткові, зв’язок часових та частотних часткових характеристик.
- Подати визначення врівноважувального (компенсаційного) ВП, зворотного зв’язку, навести структурну схему; визначити чутливість.
- Визначити інструментальні і температурні похибки вимірювального мосту, подати практичну принципову схему компенсації та регулювання.
- Пояснити тензоефект, проаналізувати тензочутливість металів та напівпровідників.
- Визначити характеристики тензорезисторів: чутливість, геометрія, вплив температури.
- Пояснити принцип перетворення ємнісних ВП, проаналізувати чутливості ємності до зміни площі, зазору, діелектричної проникності.
- Пояснити принцип дії лінійного диференційного трансформаторного ВП, визначити характеристики, подати схему включення.
- Визначити ефекти Хола і Гауса, пояснити принцип дії перетворювача Хола, визначення е. р. с., характеристики: чутливість до току та індукції, залишкова напруга.
- П’єзоелектричні ВП, принцип дії, характеристики.
Структура екзаменаційного білета
З кожної навчальної дисципліни в білеті 1 питання та 1 задача.
Додатково може бути задано 1 питання та 1 задача
Критерії екзаменаційного оцінювання
З кожної навчальної дисципліни та за додаткове питання і задачу студент отримує окрему оцінку в балах RD. Сума балів визначає традиційну оцінку та оцінку за шкалою ECTS
Студент отримує:
- 24…..25 балів, якщо дав повну й бездоганну відповідь на питання та правильно кількісно і методично вирішив задачу;
- 16…23 за наявності невеликих неточностей у відповіді та незначної помилки (кількісної або методичної) при вирішенні задачі;
- 8…15 – відповідь неповна, наявні значні неточності у відповіді, неправильно кількісно але правильно методично вирішена задача;
- 3…..7 – відповідь неповна, неправильно кількісно і методично вирішена задача;
- 1…..2 – наявні суттєві неточності у відповіді на питання, не вирішена задача;
- 0 балів – відповідь відсутня, неправильна або списана.
Таблиця переведення рейтингових оцінок RD
RD |
Оцінка ECTS |
Традиційна оцінка |
95…100 |
A |
Відмінно |
85…94 |
B |
добре |
75…84 |
C |
|
65…74 |
D |
задовільно |
60…64 |
E |
|
RD≤59 |
FX |
незадовільно |