Програма вступних іспитів спеціаліст / магістр

Програма вступних іспитів спеціаліст / магістр

ПРОГРАМА

вступного іспиту на навчання за програмами підготовки
 спеціалістів зі спеціальності

“ПРИЛАДИ І СИСТЕМИ ЕКОЛОГІЧНОГО МОНІТОРИНГУ”

(заочна форма) 

Завантажити у форматі .pdf

Основу програми складають наступні учбові дисципліни:

  • “Теоретичні основи інформаційно-вимірювальної техніки”
  • “Аналітичні екологічні прилади та системи”
  • “Вимірювальні перетворювачі”

 

1. Теоретичні основи засобів вимірювальної техніки

  1. Фізична величина. Величини дійсні, істинні.
  2. Вимірювання. Результат вимірювання.
  3. Особливості результату вимірювання.
  4. Середнє арифметичне. Середнє квадратичне відхилення середнього арифметичного.
  5. Точність вимірювання, похибка вимірювання.
  6. Показники точності вимірювань 
  7. Абсолютна, відносна та приведена похибки.
  8. Обробка результатів вимірювання.
  9. Довірча ймовірність, довірчий інтервал.
  10. Правила заокруглення та правила нехтування похибками.
  11. Форми представлення результатів вимірювання.
  12. Інформаційні процедури. Вимірювання, контроль, ідентифікація, підрахунок, діагностика.
  13. Співвідношення між вимірюванням і контролем.
  14. Сигнал. Параметр сигналу. Інформативний параметр.
  15. Вимірювальний сигнал.
  16. Мінімально необхідне число вимірювань. 
  17. Адитивні та мультиплікативні похибки вимірювання. 
  18. Класифікація засобів вимірювання.
  19. Аксіоми приладобудування.
  20. Місце телевізійних засобів вимірювання в структурі засобів вимірювальної техніки.
  21. Концепція застосування телевізійних засобів вимірювання.
  22. Формування сигналу в телевізійних засобах вимірювання.
  23. Основні характеристики телевізійних засобів вимірювання.
  24. Приклади застосування телевізійних засобів вимірювання.

 2. Аналітичні екологічні прилади та системи (АЕП)

  1. Узагальнена структурна схема АЕП.
  2. Статична характеристика АЕП.
  3. Термомагнітні газоаналізатори.
  4. Термосорбційні газоаналізатори.
  5. Термокондуктометричні газоаналізатори.
  6. Аналізатор двоокису вуглецю.
  7. Напівпровідникові адсорбційні аналітичні прилади.
  8. Загальна характеристика абсорбційних аналітичних приладів. 
  9. Інфрачервоний газоаналізатор.
  10. Аналітичний спектральний комплекс.
  11. Люмінесцентний газоаналізатор.
  12. Аналізатор «Іонолюкс». 
  13. Класифікація методів хроматографічного газового аналізу.
  14. Магнітомеханічні газоаналізатори
  15. Динамічні характеристики АЕП.
  16. Термохімічні газоаналізатори.

 3. Вимірювальні перетворювачі (ВП)

  1. Навести класифікації ВП: споживачем та розроблювачем, по фізичному ефекту, по виду вхідних та вихідних величин, по енергії – параметричні та генераторні ВП.
  2. Визначити головні характеристики ВП – функцію перетворення, чутливість, діапазон, границі, поріг чутливості.
  3. Подати визначення вимірювального перетворювання; вимірювального сигналу; вимірювальної величини.
  4. Визначити динамічні характеристики ВП – повні та часткові, зв’язок часових та частотних часткових характеристик.
  5. Подати визначення врівноважувального (компенсаційного) ВП, зворотного зв’язку, навести структурну схему; визначити чутливість.
  6. Визначити інструментальні і температурні похибки вимірювального мосту, подати практичну принципову схему компенсації та регулювання.
  7. Пояснити тензоефект, проаналізувати тензочутливість металів та напівпровідників.
  8. Визначити характеристики тензорезисторів: чутливість, геометрія, вплив температури.
  9. Пояснити принцип перетворення ємнісних ВП, проаналізувати чутливості ємності до зміни площі, зазору, діелектричної проникності.
  10. Пояснити принцип дії лінійного диференційного трансформаторного ВП, визначити характеристики, подати схему включення.
  11. Визначити ефекти Хола і Гауса, пояснити принцип дії перетворювача Хола, визначення е. р. с., характеристики: чутливість до току та індукції, залишкова напруга.
  12. П’єзоелектричні ВП, принцип дії, характеристики.

 

Структура екзаменаційного білета

З кожної навчальної дисципліни в білеті 1 питання та 1 задача.

Додатково може бути задано 1 питання та 1 задача

Критерії екзаменаційного оцінювання

З кожної навчальної дисципліни та за додаткове питання і задачу студент отримує окрему оцінку в балах RD. Сума балів визначає традиційну оцінку та оцінку за шкалою ECTS

Студент отримує:

  • 24…..25 балів, якщо дав повну й бездоганну відповідь на питання та правильно кількісно і методично вирішив задачу;
  • 16…23 за наявності невеликих неточностей у відповіді та незначної помилки (кількісної або методичної) при вирішенні задачі;
  • 8…15 – відповідь неповна, наявні значні неточності у відповіді, неправильно кількісно але правильно методично вирішена задача;
  • 3…..7 – відповідь неповна, неправильно кількісно і методично вирішена задача;
  • 1…..2 – наявні суттєві неточності у відповіді на питання, не вирішена задача;
  • 0 балів – відповідь відсутня, неправильна або списана.

Таблиця переведення рейтингових оцінок RD

RD

Оцінка ECTS

Традиційна оцінка

95…100

A

Відмінно

85…94

B

добре

75…84

C

65…74

D

задовільно

60…64

E

RD≤59

FX

незадовільно